خانه / اخبار / اردوی یزد ـ اردیبهشت ۹۶ (متوسطه‌ی اول)

اردوی یزد ـ اردیبهشت ۹۶ (متوسطه‌ی اول)

طبق روال سالهای گذشته امسال هم اردوی برون استانی برای دانش آموزان متوسطه اول در نظر گرفته شد که طی آن دانش آموزان هشتم و نهم به همراه چند تن از دبیران به شهرستان یزد رفتند.
در این سفر برنامه‌های مختلف و جذابی در نظر گرفته شده بود که تغییر روحیه‌ی دانش‌آموزان جهت کسب آمادگی لازم برای امتحانات ترم دوم فراهم شود.

راه آهن تهران:
طبق برنامه‌ی قبلی، دانش‌آموزان می‌بایست ساعت ۴:۳۰ بامداد توسط خانواده‌ها در راه آهن تهران حضور پیدا می‌کردند اما به‌خاطر علاقه‌ی زیاد به اردو، حدودا نیم ساعت زودتر در راه آهن بودیم. پس از خواندن نماز صبح به سمت قطار رفتیم. ساعت حدود ۵:۳۰ بود که قطار به مقصد یزد حرکت کرد.

راه آهن یزد و اردوگاه:
تقریبا ساعت ۱۲ بود که به راه آهن یزد رسیدیم. با وجود اینکه شش ساعت در قطار بودیم هیچکس حتی ذره‌ای خسته نبود. سوار اتوبوس شدیم و به اردوگاه شهید رجایی که بیرون شهر یزد بود رفتیم.

فوتبال:
یکی از جذاب‌ترین برنامه های اردو، مسابقه‌ی فوتبال بود. فوتبالی که بین دو پایه‌ی هشتم و نهم برگزار شد و هشتم با اتکا به دفاع قوی خود توانست طی دو مرحله تیم پایه‌ی نهم را شکست دهد.

استخر:
انجام بازى و ورزش مهیج واترپلو در روز آخر سفر

بازدید از موزه:
ما در این اردو از دو موزه دیدن کردیم: موزه آب و موزه علوم. موزه آب به نحوه‌ی استفاده از آب در گذشته می‌پرداخت و موزه‌ی علوم حیوانات تاکسیدرمی شده را به عرصه‌ی نمایش گذاشته بود. در موزه‌ی آب اشعاری از سعدی به نمایش گذاشته شده بود که شاه مصراع آن این بود: تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی

لیگ پانتومیم:
یکی دیگر از بخش‌های تفریحی اردو مسابقه پانتومیم بود که طی آن تیم پانتومیم پایه‌ی هشتم در مرحله‌ی اول برنده شد اما در مقابل تیم معلمین شکست خورد.

رستوران‌ها:
در طول سفر و در خلال ایام، دانش‌آموزان در وعده‌هاى مختلف، ناهار یا شام را در رستوران‌هاى سطح شهر میل کردند. پیتزا را در پارک، دیزى را در سفره‌خانه‌ى سنتى و غذاهاى سنتى را در رستوران تاریخى خانه‌ى پدرى

اماکن دیدنی:
ما طی این سفر از مکان های زیادی دیدن کردیم که باغ دولت آباد با آینه کاری‌های بی نظیر و باد گیر اعجاب انگیزش، میدان امیر چخماق با عظمت مثال زدنی‌اش، نخل‌های بی نظیر و بزرگ مراسم عزاداری، آتشکده‌ی خاموش نشدنی یزد و محله‌ها و خانه‌های قدیمی زیبایی که در هر گوشه‌اش چیزی جز هنر ناب معماری ایرانی اسلامی دیده نمی‌شد دیدن کردیم.
کویرگردى و موتورچهارچرخ نیز از برنامه‌هاى جذاب سفر بود که طعم شیرین آنرا بچه‌ها در این سفر چشیدند.

مردم:
از مردمانی پاک سیرت و مردم‌دار که شرافت و انسانیت از چشمان آن‌ها می‌بارید، نمی‌توان به راحتی چشم پوشید. هیچ کس حتی ذره‌ای به مال دیگری چشم نداشت و هر کس مشغول عبادت و کار خود بود.

گزارش:
محمدمهدى ریاضى و مهدى حمزه لو ـ دانش‌آموزان هشتم و نهم

گزارش تصویری از این سفر:

همچنین ببینید

جشن میلاد حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)

مراسم کوچکی به شادمانی روز نیمه‌ی شعبان در سالن مدرسه، برگزار شد.