خانه / اردو ها / اردوی مشهد مقدس | پایه اول و دوم دبیرستان

اردوی مشهد مقدس | پایه اول و دوم دبیرستان

بعد از ایام امتحانات ترم اول ، پایه های اول و دوم دبیرستان عازم سفر مشهد شدند.

گزارش خبرنگار فانوس – آقای نوروزی آزاد – از این سفر تفریحی – مذهبی :

راه آهن(رفتن به سمت مشهد):

بعضی ازبچه هاهمراه با اتوبوس از مدرسه وبعضی از بچه هاخودشان به راه آهن آمدندبعضی ها هم دقیقه ۹۰ رسیدند و به هر حال همه جمع شدیم وکم کم این سفربه یادماندنی شروع شد . عجب حال و هوایی داشتیم تو کوپه ها !

زیارت حرم امام رضا (ع) :

زمانی که برای اولین بار در این سفر به حرم رفتیم حس تازه ای داشتیم با اینکه ممکن بود بارها به دیدار این امام مهربان آمده باشیم ولی هر دیدار با امام رضا (ع)حس خاص خود را دارد وهیچ وقت تکراری نیست .اذن دخول خواندیم  و وارد شدیم . در حال و هوای خود دعا کردیم نماز خواندیم و همه یک صدا گفتیم یا ضامن آهو

IMG_0178_resize IMG_0172_resize IMG_0224_resize IMG_0228_resize IMG_0514_resize

استخر :

به استخر با  زمان اختصاصی رفتیم . هرکسی هم کمی آب خورد و هم دیگران را آب می داد ولی همه در مقابل معلمین متحد بودند و تلافی کلاس رو داخل آب در می آوردند .

( از نمایش عکس ها معذوریم !!!)

مرکز خرید پروما:

به  زمین بازی  پروما رفتیم . قبل از ورود به  زمین بولینگ و بیلیارد دیالوگ های بچه ها شنیدنی بود . دیالوگ هایی که شامل بود  از: من سه سال کلاس رفتم – چوب رو باید اینجوری بگیری – اگه باختی گریه ات نگیره و … ! اما وقتی بازی شروع شد توپ یکی از بچه ها تو خط بغل حرکت می کرد و یکی دیگه با توپ سر می خورد.  تو زمین بیلیارد هم از موکت سبز رنگ زمین چیزی باقی نمونده بود وبچه ها با هر ضربه ۴۵ دقیقه گچ آبی رنگ رو سرچوب بیلیارد می کشیدن. یکی هم که یک ضربه  درست می زد استیلی می گرفت که انگار ۱۰ ساله اینکارست… خوشم میاد که ما در تمام رشته های ورزشی استعداد داریم . بعدشم پیتزا کندز چه چسبید !

IMG_0057_resize IMG_0354_resize

فوتسال:

به زمین فوتسال رفتیم وبا وجود دعوا ها میان بچه ها بسیار خوش گذشت مخصوصا که آقای قنبری هم جایزه تیم برنده رو ۵۰ تومان در نظر گرفته بود و در آخر هم تیم دوم ها با اقتدار با شکست مقابل تیم معلمان(که اگر بازی نمی کردند سنگین تر بودند) پیروز شد !!

IMG_0404_resize IMG_0432_resize

توس:

به آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی رفتیم مطالب زیادی درباره ی معماری آرامگاه و شاهنامه آموختیم . بعضی از بچه ها با توجه به این که  تا به حال نمرات زیادی را از دست این حکیم بزرگ از دست دادند چندان به آرامگاهش علاقه ای نداشتند اما وی کسی است که ما زبان و ادبیات فارسی را مدیونش هستیم . روحش شاد . ضمنا واقعا  آقای شهرستانی شاهنامه و خوان هشتم اخوان ثالث رو بی نظیر اجرا کرد.

20140118_112020_resize IMG_0249_resize IMG_0243_resize IMG_0272_resize IMG_0312_resize IMG_0310_resize IMG_0323_resize

شاندیز:

به رستوران شایان شاندیز که یکی از بهترین قسمت های این سفر بود رفتیم. وای عجب شیشلیکی بود !

زیارت وداع حرم امام رضا (ع):

روز آخر فرا رسید و وقت وداع . سخت بود خیلی سخت بود که با این امام بزرگوار وداع کرد  اما …  همه دعا کردیم  که  باز هم  به دیدارش بیاییم. آن روز روز ولادت پیامبراکرم (ص) و امام صادق (ع) هم بود و از امام رضا (ع) طلب عیدی کردیم و با امید زیارت دوباره از حرم خارج شدیم.

20140117_102929_resize 20140118_082504

قطار(بازگشت):

عمر سفر کوتاه است مخصوصا این سفر که هر لحظه اش خاطره بود. به هر حال این سفر هم به پایان رسید و به راه آهن جهت بازگشت به تهران رفتیم .در قطار هم  شوخی هایی داشتیم از قبیل  صدا زدن آقای نوری برای نماز صبح که هنوز چند ساعتی تا نماز باقی مانده بود و بنده ی خدا  آقای نوری با سرعت از جا پرید وضو گرفت .

به تهران رسیدیم . دل تنگی بچه ها برای این روز های خاطره انگیز به چشم می خورد .خاطراتی که با کلمه ی یادش بخیر زنده می شوند.

خبرنگار اعزامی فانوس به مشهد مقدس

نوروزی آزاد

همچنین ببینید

اردوی باغ کتاب | متوسطه‌ی دوم

اردوی یک‌روزه‌ی باغ کتاب، رفع خستگی امتحانات میان‌نوبت دوم و آمادگی برای امتحانات پایانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.